camner blog ni?suka?like lerr....

Monday 16 May 2011

ISRAEL TEMBAK KAPAL BANTUAN...

kapal misi bantuan kemanusiaan yg di'taja Malaysia untk rakyat Palestin di Gaza di'halang oleh dua bot tentera laut Isreal yang melepaskan tembakan "amaran" (kononnye laaa) di perairan berhampiran Rafah.. walaupun 12 penumpang dan kru, temasuk wartawan Malaysia selamat.. Namun satu tembakan tentera Israel hampir mengenai kru kapal dab telah mencemaskan penumpang-penumpang kapal t'sebut...selepas tentera Israel melepaskan tembakan pertama, Kapten Jalil yang m'gemudi kapal misi kemanusiaan tersebut m'beritahu tentera tersebut ini telah menyalahi undang-undang antarabangsa.. Namun tentera tersebut b'keras m'gatakan itu tembakan amaran dan kapal tersebut telah memasuki Zon tertutup tentera.. Adakah itu "TEMBAKAN AMARAN"?? ini telah menyalahi undang-undang antarabangsa... tetapi apakan daya. undang-undang antarabangsa digubal oleh kaum yahudi.. Tentera itu juga m'ugut akan mendarat keatas kapal MV Finch (kapal misi kemanusiaan yang t'libat) jika kapal tersebut melalui kawasan itu sekali lagi..
Hakikatnya..... sifat yahudi memang la begitu...
Orang-orang Yahudi adalah terkenal dengan sifat sombong, angkuh dan keras hati. Mereka tidak akan ‘pernah’ redha dengan umat Islam sebagaimana firman Allah SWT yang maksudnya : “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka (yang telah terpesong itu).” (al-Baqarah: 120)


Allah SWT telah berfirman yang bermaksud: “Orang-orang kafir Yahudi dari Bani Israel telah dilaknat (di dalam kitab Zabur dan Injil) melalui lidah Nabi Daud dan Nabi Isa ibni Maryam. Yang demikian itu disebabkan mereka ‘menderhaka’ dan ‘selalu menceroboh.” (al-Maidah :78




Di kalangan orang Yahudi ini ada yang pernah menyihir Nabi SAW bernama Lubaid bin al- A’som dari Bani Zuraiq.” Seorang wanita Yahudi juga pernah mengkhianati Nabi SAW dengan menghidangkan daging kambing beracun. Hingga membunuh sekalipun bukanlah perkara asing dalam sejarah umat Yahudi.. Mereka merasakan bahawa sesiapa yang tidak mengikut mereka, golongan itu binatang dan tidak mempunyai nilai... Jadi mereka semua m'bunuh dengan sewenang-wenangnya..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...